Maden ruhsatı kim tarafından verilir?
Grup V madenleri için arama ruhsatı ve Grup V madenleri için arama sertifikası verilmesi için Genel Müdürlüğe başvuru yapılır. Başvuru, işletme başvuru ücreti ile birlikte sunulmalı ve başvurularda öncelik hakkı esastır.
Maden işletme ruhsatı nedir?
Madencilik üretimine başlamak için işletme ruhsatı gereklidir. ÇED kararı, arazi mülkiyeti izni, işletme açma izni ve çalışma ruhsatı (GSM ruhsatı/izni) alındıktan sonra işletme ruhsatı sahibine verilir. GSM ruhsatı, maden işletme ruhsatı almak için gereken temel izinlerden biridir.
Maden gruplarından hangisi için doğrudan işletme ruhsatı verilir?
• Grup I, II madenler için arama ruhsatları/sertifikalarının ihale edilmesi. (a) ve (c) gruplarında yer alan madenler için işletme ruhsatları doğrudan ihale yoluyla verilir.
Maden işletme ruhsat harcı nereye ödenir?
Bakanlar Kurulu bu oranı %50 oranında artırmaya veya azaltmaya yetkilidir. (2012 yeniden değerleme oranı nedeniyle teminat tutarı %11,5’tir.)
Maden işletme ruhsatı nereden alınır?
Genel Başvuru: Grup I (a) madenleri için işletme ruhsatları, Genel Müdürlüğün onayı ile Özel İl İdaresi tarafından rekabetçi ihale yoluyla verilir. Grup I (b), Grup II, Grup III ve Grup IV madenleri için işletme ruhsatları. Grup V madenleri için arama ruhsatı ve Grup V madenleri için arama sertifikası başvuruları Genel Müdürlüğe sunulur.
İşletme ruhsatı nedir?
İşyeri açma ve işletme ruhsatları, İşyeri Açma ve İşletme Ruhsatları Yönetmeliği’nin “Tanımlar” bölümünde tanımlanmıştır. Buna göre, bir işyeri açma ve işletme ruhsatı, “bu Yönetmelik kapsamındaki işyerlerini açmak ve işletmek için yetkili makamlarca verilen izin”dir.
Bir madenin işletmeye açılabilmesi için gereken şartlar nelerdir?
Bu izinlerin alınmasından sonra Maden İşleri Genel Müdürlüğü madenin faaliyete geçmesi için işletme izni verecektir. Alınması gereken temel izinler; ÇED belgesi, arazi izni, işyeri açma ve çalışma ruhsatı ve varsa Maden İşleri Genel Müdürlüğü kayıtlarında kayıtlı özel alan izinleri.
Türkiye’de kaç maden ruhsatı var?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 2022 yılında 5 bin 39 arama, 9 bin 949 işletme olmak üzere toplam 14 adet ruhsat verilecek.
Maden ruhsat sorgulama nasıl yapılır?
e-Maden’e e-Devlet Kapısı (www..tr) üzerinden giriş yapabilirsiniz. Boş Alan Sorgulama|Sorgulamalar/Sonuçlar|Yeni Sorgulama seçilir. Başvuruda bulunacak kişi ve alan bilgileri girilir. Boş alan talebi için provizyon başvuruda bulunan vatandaş/tüzel kişi adına otomatik olarak yapılır.
Maden ruhsatı hangi hallerde iptal edilir?
Tebliğ tarihinden itibaren belirtilen süre içinde eksikliklerin giderilmemesi veya sermaye harcama kalemlerine ilişkin rapor ve belgelerin yetersiz bulunması veya arama ruhsatının süresi dolduktan sonra işletme ruhsatı başvurusunda bulunulması hâlinde ruhsat, bu sürenin bitiminde sona erer.
Maden ruhsatı devredilebilir mi?
Madencilik lisansları, kanıtlanmış rezerv geliştirme hakları ve keşif hakları devredilebilir. Keşif ve işletme lisanslarının devri sırasındaki telif oranının iki katı tutarında bir devir ücreti, devirden önce tahsil edilecektir. Devir, Bakanlığın onayına tabi olacaktır.
Kimler YTK olabilir?
(3) YTK, dilerse kamu yönetimi, işletme, iktisat, maliye, hukuk ve iktisat fakülteleri, yüksekokulları veya dört yıllık yüksekokul mezunları ile maden teknikerleri ve haritacıları Genel Müdürlüğe bildirmek kaydıyla istihdam edebilir veya sözleşme yapabilir.
Maden ruhsatlarını kim verir?
Madde 9 – Maden ruhsatı sahibi, işletme ruhsatı veya belgesi aldıktan sonra üç ay içinde Valiliğe, Genel Müdürlüğe veya ilgili diğer kuruluşlara izin başvurusunda bulunmak zorundadır. Bu başvuru Valiliğe yapılırsa, maden ruhsatı sahibi tarafından bu süre içinde Genel Müdürlüğe bildirilir.
Maden ruhsat harcı ödenmezse ne olur?
Ruhsat bedelinin tamamı ocak ayı sonuna kadar ödenmediği takdirde, ödenmeyen kısım, o yılın haziran ayının son gününe kadar 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesine göre hesaplanacak gecikme faizi de eklenerek ruhsat bedeli olarak ödenir, aksi takdirde ruhsat iptal edilir.
Maden arama ruhsatı kaç yıl geçerli?
Detaylı Arama Dönem IV. Grup maden ruhsatları dört yıl geçerlidir.
Madenler hangi bakanlığa bağlıdır?
Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA), 14 Haziran 1935 tarihinde 2804 sayılı Özel Kanunla kurulmuş, tüzel kişiliğe sahip, özel hukuk hükümlerine tabi, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’na bağlı bir kuruluştur.
Maden ruhsat sorgulama nasıl yapılır?
e-Maden’e e-Devlet Kapısı (www..tr) üzerinden giriş yapabilirsiniz. Boş Alan Sorgulama|Sorgulamalar/Sonuçlar|Yeni Sorgulama seçilir. Başvuruda bulunacak kişi ve alan bilgileri girilir. Boş alan talebi için provizyon başvuruda bulunan vatandaş/tüzel kişi adına otomatik olarak yapılır.
Türkiye’de kaç maden ruhsatı var?
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Maden İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 2022 yılında 5 bin 39 arama, 9 bin 949 işletme olmak üzere toplam 14 adet ruhsat verilecek.
Mta nereye bağlıdır?
Genel Müdürlüğümüz; Kuruluş Kanunu’nun 1. maddesi gereğince kamu tüzel kişiliğine sahip, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’na bağlı ve merkezi Ankara’da bulunan bir kamu kuruluşudur. Başlıca görevi Kuruluş Kanunu’nun 2. maddesinde belirtilmiştir. “Ülkemizde işletmeye elverişli maden ve taş ocağı alanları bulunmaktadır…”