Çalışma süresini gösteren belge nedir?
Çalışma belgesi, çalışanın yaptığı işin türü ve süresi ile talep edilmesi halinde çalışanın performansı ve davranışları hakkında bilgi veren bir belgedir1. Çalışma belgesini, iş ilişkisinin bir tür kopyası olarak tanımlamak da mümkündür2. 4857 Sayılı İş Kanunu (İş Hukuku)
Çalışma belgesi nedir?
“Çalışma belgesi” 4857 sayılı İş Kanunu’nun 28. maddesinde düzenlenmiştir. “İşverenden ayrılan işçiye, işveren tarafından faaliyetinin niteliğini ve süresini belirten bir belge verilir.
Bir önceki işyerinden çalışma belgesi nasıl alınır?
İşten ayrılan kişi, daha önce çalıştığı kişi veya kurumla iletişime geçerek çalışma belgesi talep etmelidir. Bu talebe göre işveren, talep edilen belgeyi acilen hazırlamalıdır. Bazı kurumlarda, işten ayrılan kişinin sözlü talebi geçerli olabilir.
E devletten çalışma belgesi alınır mı?
Çalışma belgenizi çalıştığınız şirketten veya e-devlet üzerinden alabilirsiniz. Öncelikle sisteme giriş yapın. Daha sonra “Kurumlar” sekmesinden Sosyal Sigorta Kurumuna gidin.
Çalışma belgesi ne kadar süre geçerli?
Eski bir işverenden çalışma belgesi almak ne kadar sürer? Bu konuda yasal bir düzenleme yoktur. Ancak burada bir dava hakkı düzenlendiği için Borçlar Kanunu’nun 125. maddesine göre 10 yıllık genel zamanaşımı süresinin geçerli olduğu varsayılabilir.
Çalışma süresine nereden bakılır?
E-Devlet KapısıÇalışma hayatım.
Çalışma belgesi olmazsa ne olur?
İşyerinden ayrılan işçiye çalışma belgesi verilmemesi ve belgede gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde ayrıca idari para cezası (2011 yılı için 107 lira) ödenir. [1] Mustafa Kılıçoğlu, İş Hukuku Şerhi, Ankara 2005, s.
Çalışma Belgesinde imza gerekli mi?
Çalışma Kanunu’na göre düzenlenen iş belgesinde, çalışanın faaliyetinin türü ve süresi belirtilmelidir. Yukarıdaki bilgilere ek olarak, iş sözleşmesinin başlangıç ve bitiş tarihleri, belgenin düzenlenme tarihi ve belgeyi düzenleyen işverenin veya işveren vekilinin imzası gereklidir.
Ne kadar çalıştığımı nereden öğrenebilirim?
Barkodlu hizmet dökümü belgesine SGK Hizmet ve Kayıt Raporu sayfasından ulaşabilirsiniz. İlgili makama sunduğunuz hizmet dökümü belgesi, ek bir işleme gerek kalmadan barkod sayesinde e-devlet kapısı üzerinden doğrulanacaktır.
Çalışma belgesi vermeyen işveren nereye şikayet edilir?
Çalışanlar, işverenleri adına Çalışma Bakanlığı’na bildirimlerini/şikayetlerini ALO 170 ve www.alo170.gov.tr internet adresi aracılığıyla iletmektedirler.
Çalışma belgesi nedir bonservis örneği?
Nitelikli veya tam çalışma belgesi (sağlık hizmeti): İşveren tarafından düzenlenerek çalışana verilen; işyerindeki faaliyet türünü (pozisyonu) ve çalışma saatlerini gösteren, çalışanın isteğine bağlı olarak çalışma yeteneğini, tutum ve davranışlarını da dikkate alan bir belgedir.
İşten çıkış bildirgesi yapılmazsa ne olur?
Yasal bildirim süresi, çalışanın iş sözleşmesini feshetmesinden itibaren en geç 10 gün içinde başlamalıdır. Bu süre içinde bildirim yapılmazsa, işveren yasal yaptırımlarla karşı karşıya kalır.
Hizmet Belgesi aslı nedir?
APHB belgesi, işverenin, istihdam ettiği personelden bir aylık süre içerisinde SGK’nın belirlediği tarihte SGK’ya sunduğu ve işveren hakkında talep edilen bilgileri eksiksiz olarak içeren belgedir. Bu belge aynı zamanda iş değiştirme süreçlerinde de kullanılır ve bildirilmesi zorunludur.
Çalışma ve gelir belgesi nereden alınır?
Gelir belgesi alma yöntemi kişinin çalışma durumuna ve gelir türüne göre değişmektedir. Gelir belgesi almanın genel yöntemleri şu şekilde özetlenebilir: Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan kişiler elektronik bordro alanında e-devlet sistemi üzerinden gelir belgesi alabilirler.
Hizmet yılımı nasıl öğrenebilirim?
E-devlet üzerinden 4A performans belgenizi sorgulamak için SGK birimine e-devlet üzerinden giriş yapıp 4A performans belgenizi seçip çıktısını alabilirsiniz.
Hizmet Belgesi e devletten alınır mı?
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) merkez ve taşra teşkilatı personelinin resmi evrakları e-Devlet kapısı üzerinden erişime açıldı.
Kaç gün çalıştım nasıl öğrenirim?
SGK talebi e-devlet sistemi üzerinden yapıldıktan sonra SGK performans belgesi belgesine ulaşılır. Bu belge temel sigorta bilgilerinizi içerir. Belgede ayrıca ilk sigortalı işe girişiniz ve işten ayrılma tarihiniz, sigortalı olduğunuz süre boyunca çalıştığınız gün sayısı gibi bilgiler de yer alır.
SGK çalışma belgesi nasıl alınır?
Başvuru, işveren veya bağımsız çalışacak yabancı tarafından e-Devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr veya çevrimiçi) üzerinden yapılır. Serbest bölgede çalışma izni ve çalışma süresinin uzatılması başvurusu Ticaret Bakanlığı’na yapılır.
Sosyal güvenlik durumunu gösterir belge nereden alınır?
* SGK durumunu teyit eden belge ile birlikte formun teslim edilmesi gerekmektedir. (SGK durumunu teyit eden belge, www.turkiye.gov.tr adresinden, posta idaresinden e-devlet şifresi talep edilerek alınabilir.)